Lombok en Gili eilanden

8 augustus 2013 - Gili Travangan, Indonesië

Hallo allemaal!

We waren dus aangekomen in Lombok en vonden redelijk snel een goede kamer.

De dag erna maakten we een (pijnlijke strandwandeling, kleine steentjes ipv zand) maar het loonde wel want we vonden een prachtig prive-strandje waar we ons strandlaken entousiast uitplooiden. Tot we een uurtje later plots bekeken werden door enkele aapjes, die uit warenop wat resten kokosnoot..we pakten vliegensvlug in, grepen brillen, waterflesje sen gsm's beet en snelden weg. Met de rugzak boven ons hoofd door het opgekomen water, terug naart normale strand. wat een grappige situatie! de dag erop bezochten we met de scooters een klein trditioneel dorpje, 'Sade' en een prachtig strandje enkele kilometers verderop. Onderweg ontmoeten we twee toeristen waarmee we 's avonds mee gaan eten en naar een toffe bar trekken met muziek en kampvuur opt strand. Gezellig.

Dinsdag reizen we door naar Tetebatu, meer centraal gelegen im Lombok, hier vinde we een prachtig traditioneel lombok-huisje als kamer waar we dezelfde dag ook een wandeling door de rijstvelden maken. Woensdag bezoeken we een waterval in de buurt en in de namiddag rijden we alweer verder, naar het noorden: 'Senaru'.

Hier vertrekken de ochtend erop Leentje en Esther voor drie dqgen trekken naar de Rinjani. Ik geniet hier van drie dagen op mezelf zijn, rusten, lezen, zonnen,..           Een van de gidsen die die dag in mijn homestay was speelde gitaar en samen zongen we enkele nummers, dit vondk natuurlijk geweldig plezant. de dag erna toont hij me een klein mooi strandje en de omgeving. Ik praat met hem over hun geloof (moslim), gewoontes en verschillen, een fijn, interessant gesprek.In de avond proef ik met enkele franse toeristen een lokale drank; RICEWINE (rijstwijn) wat zovies is als azijn dus jammer genoeg kon het me niet echt bekoren :-p

De dag erop wachtte ik E en L. op. Het weerzien was plezant en we voelden allen ddat het fijn was terug met z'n drietjes te zijn. Op weg naar  de volgende bestemming (Singgigi) vertelden we honderduit over elks ervaringen.

De dag erop rusten we uit het het strand en plannen de boottrip voor over een weekje waarna we verder reizen naar de Gili-eilanden, eerste eilandhop: Gili Meno. Hier nemen we opnieuw zon zee strand- dagen en we gaan ook snorkelen, wat een prachtige ervaring wordt: zeeschildpadden (reusachtig groot) prachtig koraal en een schipbreuk kunnen we gadeslaan.

De dag erop verplaatsen we ons weer per overzet naart volgend eiland; Gili Trawangan; waar ik dus nu ben sinds gisteren.

We voelen ons alledrie de laatste dagen wel erg moe en loom, vandaar ons stranddagjes die we meer en meer inlassen. Wrs komt dit gevoel van hun rinjani-tocht, het vele vele regelen elke dag opnieuw en constant met geld moeten bezig zijn en mss ook van de malaria-pillen. Maar toch genieten we nog steeds, ook zeker van de chill-dagen; wat ook een deel van de reis zou zijn, dus we zijn nog heel tevreden over hoe we alles plannen en hoe goed we de tijd indelen.

De plannen tot het eind van de reis zijn de volgende: Zaterdag de boot op voor vier dagen en nachten naar Flores, enkele dagen in Flores doorreizen en enkele dagen voor ons thuisvlucht op 24augustus  een binnenlandse vlucht terug naar Jakarta memen em mss nog een daguitstap naar Bandug in Java.

Voila, dat was weer een hele boterham ;-)

Tot de volgende keer!

Grtjs.. Sarah

1. Joske kuenen:
    8 augustus 2013
    Heerlijk allemaal. Zoiets zou ik ook nog wel eens willen doen. Wie weet als ik op pensioen ben. Geniet er maar van. Als je terug bent kom ik naar de foto's kijken, ik heb geen face-boek.
    Gisteren was er hier een regendagje en heb ik de klas al een beetje in orde gebracht. Maar daar moet je nog maar niet aan denken.

Groetjes

Joske
  2. Barbara Lenaers:
    Hey girl!
    Wat een zalige verhalen en foto's!! Een ervaring om nooit meer te vergeten. Ik kijk er enorm naar uit om je terug te zien! Dikke knuffel en kus! Barbara Xxx
  3. Gabriel Van den Abeele:
    8 augustus 2013
    Wat een avontuurlijke reis: vooral die aapjes die jullie plots zaten aan te staren op dat ook nog bijna ondergelopen eiland... Gelukkig wat kunnen zingen om te bekomen. Stel het alledrie goed en tot over veertien dagen!! Hier alles prima, ik ga volgende week vrijdag naar Neil Young op Pukkelpop!!
  4. Sarah:
    9 augustus 2013
    papa: wauw zalig, geniet ervan! idd, nog maar twee weekjes ent zit er al op.

Barbara en Joske: Dat is het idd. ooh ik krijg zelf ook al zin om ons klasje weer helemaal klaar te maken voor de kids!

tot heeeeel snel XX